Questions & Answers
Jag hittar inte inbjudningsmailet i min inkorg, vad gör jag?
Svar: Mailet hamnar ofta i skräpposten så titta där. Inbjudan skickas från vår samarbetspartner: noreply@mywellness.com
OBS! Om du sedan tidigare har ett aktivt Mywellness konto kommer du inte att få något inbjudningsmail. Du laddar då bara ner Member 24 appen och loggar in med ditt Mywellness inlogg. (Har du glömt ditt lösenord behöver du uppdatera detta på Mywellness.com)
Jag har letat även i min skräppost men hittar inte inbjudningsmailet, vad gör jag?
Svar: Sänd i väg ett mail till app@member24.se så ser vi över om uppgifterna stämmer på din profil samt skickar ut en ny länk.
Min länk i inbjudningsmailet funkar ej, vad gör jag?
Svar: Länken är endast aktiv under 2 veckor. Har tiden passerat behöver vi skicka ut en ny länk till dig. Vänligen maila app@member24.se
Jag vill endast kunna boka klasser via appen, kan jag fortsätta använda den gamla appen eller måste jag ladda ner den nya?
Svar: Den gamla appen stängs ner inom kort så du behöver ladda ner och logga in i nya appen för att boka klasserna. Bokningen fungerar lika smidigt som tidigare och med samma inlogg.
Vad betyder staplarna i menyraden längst ner i appen?
Svar: Staplarna indikerar hur mycket du rör på dig från dag till dag, dvs den aktivitet som du loggar manuellt eller om du har appen kopplad till externa appar såsom Apple/Samsung health så loggas det automatiskt.
Jag har inte loggat någon träning i appen men ändå får jag massa staplar, varför?
Svar: Appen känner av och loggar din rörelse automatiskt om du har kopplat appen till dina övriga hälso-appar, såsom Apple /Samsung health.
Hur gör jag för att träna online?
Svar: Du loggar in i appen och klickar på ”träningspass online”. Första gången behöver du skriva in din MyWellness inlogg (samma inlogg som du loggade in med i appen), klicka i ”fortsätt att vara inloggad” så funkar det smidigare nästa gång. Här hittar du sedan massvis av onlineklasser från både Member 24 och Technogym.
Alla onlineklasserna är låsta när jag har loggat in. Vad gör jag?
Svar: Sänd ett mail till app@member24.se så justerar vi en inställning på din profil.
När jag går in på ”boka klass” behöver jag logga in på nytt, vad är det för inlogg som krävs här?
Svar: Här länkas du vidare till vårt bokningssystem. Om du ska boka pass för första gången behöver du klicka på ”logg in” uppe i högra hörnet, klicka i ”glömt lösenord” och skriv in den mailadress som du uppgav när du blev medlem så skickas ditt lösenord till din mail. Här kan även receptionisten på ditt gym hjälpa dig.