Alla städer

SIX-PACK TIPS FRÅN ABO GORAN

Du har säkert sett honom på ett av Member 24´s gym, antingen under ett träningspass eller på posters och tapeter. Abo Goran är en av våra flitigaste  stammisar och är det någon som personifierar mottot ”No Excuses” så är det han.  När han inte tränar eller modellar så pluggar han till civilingenjör. Han får ofta frågan om hur man skapar en lika väldefinierad ”tvättbräda” som hans och delar här med sig av tips som hjälpt honom uppnå goda resultat.

ADAM9025

Abo poängterar att alla har magrutor som dock varierar i storlek och form. De kan vara mer eller mindre synliga beroende på hur mycket underhudsfett man har, hur man ser ut rent genetiskt och vilken livsstil man valt. Om du varken tränar eller äter sund kost samlar du förmodligen på dig mer underhudsfett, vilket även gör att det blir svårare att se  magrutorna.

Kosten
Till en stor del skapar du magrutor i köket och inte på gymmet. Vill du ha väldefinierade magrutor behöver du skala bort fettlagret som döljer dem vilket du gör genom att ligga på ett kaloriunderskott under en period. Detta gör Abo själv genom att äta så mycket naturliga råvaror som möjligt, inga konstigheter. Han äter mycket grönsaker, kött och fisk och mängden mat är en avgörande faktor. Vill du ha ett optimalt kostupplägg som passar dig och din livsstil rekommenderar han att du tar kontakt med en PT som kan hjälpa dig igång.

Bränna fett
Abo förespråkar någon form av konditionsträning kombinerat med styrketräning för att höja metabolismen och bli av med  underhudsfettet så effektivt som möjligt. Konditionsträningen kan vara en kombination av lågintensiv träning och högintensiv intervallträning. Personligen föredrar han lågintensiv träning, t ex powerwalks i naturen cirka 30-60 minuter. Högintensiv intervallträning kör han 1-2 ggr i veckan och då oftast på en backe eller ett spår.

– Oftast gör jag det tidigt på morgonen innan mina föreläsningar, helst på tom mage och frukosten äter jag efter, berättar Abo. 

– Jag kör oftast samma sträcka varje konditionspass, men försöker alltid få till en bättre tid än förra gången jag körde.

Träningen
Abo tränar  magen i ca 20 minuter 2-3 ggr per vecka. Övningarna brukar oftast vara situps, crunches och andra basövningar.

– Jag brukar inte ha alltför höga vikter i maskiner eller fritt på magen. Jag satsar på många reps istället, vilket utmanar muskulaturen och gör mig mer uthållig samtidigt. 

Följ gärna Abo på instagram: @abogoran. Vill du effektivisera din träning och få ett personligt kost- eller träningsupplägg? Kontakta en av våra duktiga PT´s, läs mer om dem HÄR eller prata med receptionen så hjälper de dig att boka in en tid för konsultation.

LYCKA TILL MED MAGTRÄNINGEN!  

 

Kontakt

Tel: 010-8104200
info@member24.se